Uncategorized

Det er mer sommer og kjærlighet igjen!

I går hadde jeg besøk, det var superkoselig. Jeg elsker å være sammen med menneskene jeg er glad i. Jeg kunne vært melankolsk over at gårsdagens feiring er over - men jeg er det ikke, for festen er ikke over: det er mer igjen av sommeren og kjærligheten mellom menneskene. Det gjør at i dag… Fortsett å lese Det er mer sommer og kjærlighet igjen!

Uncategorized

Junikveld

kjenner du diktet Junikveld, av Hans Børli? Ser du sommeren sammen med andre, kjenner du varmen fra noen som elsker deg? Jeg elsker ikke en kjæreste, jeg har ingen. Jeg har ingen make. Men jeg har livet. Jeg har gresset som vokser under tærne. Jeg har bladene som strekker seg mot himmelen. Jeg gaper mot… Fortsett å lese Junikveld

Hverdag

En god morgen

Hva er det, en god morgen for meg? Kanskje sånn som i dag, tross alt. For da jeg hadde vondt i kroppen og trengte å stå opp - selv om det var veldig tidlig - fikk jeg og nattevakten en fin økt! Samfunns- og tidsaktuell i VM og bryllupsdags-tid. Han fikk se fotball-kamper og jeg… Fortsett å lese En god morgen

anoreksia nevrosa · asperger syndrom · Hverdag

Personlig

...noen ganger, snakker jeg om ting som sikkert er vanlige for andre. Men som for meg, forteller private, personlige ting ved meg. Kanskje vanskene mine. Og gledene mine. Forent gjennom at jeg snakker om mat, mat jeg husker eller mat jeg mestrer. Jeg føler av og til at jeg gir mye av meg selv, mens… Fortsett å lese Personlig

anoreksia nevrosa · Hverdag · samfunn

Å spise friske ting

Å bytte ut ernæringsprodukter med mat, fungerer når jeg veier, måler, regner ut og kjenner tilberedningen (som jeg fikser selv). Men så fort jeg møter verden i det, kan det bli vanskelig - eller ytterligere vanskelig - for det er som om jeg da må forholde meg så veldig til det. Og at JEG blir… Fortsett å lese Å spise friske ting

bloggutfordring · foto

Singel møter make

Wordless Wednesday / ordløs onsdag #411) Hvis du kommer til innlegget via forsiden, klikk på bildet eller overskriften for å se alle bildene.)

Hverdag

En dag eller to

I går var det mandag, en viktig dag i uka for meg på arbeidsplassen min - nettopp fordi det er der jeg er akkurat på mandagene! Derfor - vil jeg tro - opplevde jeg i går kveld, at jeg trodde det var tirsdag og dermed onsdag med onsdagens gjøremål i dag. Som om to dager… Fortsett å lese En dag eller to

asperger syndrom · Funksjonsnivå · sosialt

Snakk om!

Så vondt det er når kommunikasjon ikke funker. Så slem jeg kan virke da. Og utrolig, så fort det blir verre og verre med praten minom jeg ikke får landet, reflektert og snakket ut om det vonde som var. Men også: så lett det er å komme på et bedre sted om vi sammen våger… Fortsett å lese Snakk om!

Hverdag

Hviledag eller gjøre-dag

Søndagene er fine å lande i. Være i det som har vært og det som skal komme. Jeg tror ikke at jeg hviler, for jeg er ikke glad i å hvile. Men jeg har søndagsrutiner jeg liker godt! Som å gjøre meg oppdatert på ting i uka som venter, for eksempel finne ut hvor jeg… Fortsett å lese Hviledag eller gjøre-dag

Hverdag

Fordel av ballen

På morgenen, fryder jeg meg litt nå! Ofte føles det jo så feil det at jeg er oppe tidlig, liksom til bryderi for nattevakt og ikke i symbiose med resten av befolkningen. Men nå, nå under vm er det ganske så superfint! Når jeg har stått opp om morgen og ordnet meg for dagen, er… Fortsett å lese Fordel av ballen