Det er forskjell på rødt og grønt. Det er forskjell på sukker og salt, skitt og kanel. Selv eple og pære er helt ulike ting - selv om man kan være både høy på pære og eplekjekk på samme tid. Egentlig er det fint, med variasjonene. Men det lager også et behov for å kunne… Fortsett å lese The different
Kategori: sosialt
Om blikk kunne si ord
Jeg har så lenge jeg kan huske hørt frasen «hvis blikk kunne drepe». Her om dagen leste jeg i romanen Stormfulle høgder av Emily Bronte en annen vri, noe om hvis blikk kunne si ord. Det tenker jeg kunne vært veldig ålreit om ordene er vanskelige å få fram! Det er ikke bare sånn at… Fortsett å lese Om blikk kunne si ord
Gi meg hånda di..
Jeg kjenner meg ofte litt ustø i det sosiale. Opplever jeg i tillegg - når jeg våger å delta i en samtale - at det jeg sier liksom ikke klinger helt med i samtalen og du syns jeg ikke er noe særlig tess... da faller jeg i grus, selv om du kanskje egentlig bare ikke… Fortsett å lese Gi meg hånda di..
Through your eyes, hvem er jeg der (tanke-strøm)
Hvem ser du når jeg ser alt annet på en annen måte hvordan skal jeg vite at du ser noe som helst av det jeg ser hvordan forestille megåh, kunne jeg bare forstille tankene følelsene bruset inni meg når jeg blir så glad og vil fortelle deg alt om det jeg har opplevd av sånne… Fortsett å lese Through your eyes, hvem er jeg der (tanke-strøm)
Kjærlighetsskudd i blinde
Jeg elsker. Høyt og lavt, livet selv. Ok, det er ikke alltid perfekt. Men det er ikke jeg heller - og likevel har jeg vel lov å elske? Akkurat i dag, på skuddårsdagen, var det fra gammelt av den dagen i året det var lov å fri for jentene. Alle andre dager var det en… Fortsett å lese Kjærlighetsskudd i blinde
Heavy on your heart?
Noen ganger, føler jeg at jeg er tung å bære for både ansatte som har meg som store deler av arbeidet sitt og for de som er glad i meg. Skaper jeg mest trøbbel, bekymring, hjertesorg? Men hva hjelper det om jeg bærer det i hjertet mitt - at jeg kanskje er mest et problem?… Fortsett å lese Heavy on your heart?
Å være mitt eget lys (lyser i refleksjon av deg)
I det mørke, eller i alle fall grå, som også en hverdag kan bestå av opplever jeg egen glede av å lyse. Altså, drive med ting som gjør meg glad, som jeg opplever mestring ved for eksempel. Det gøyale med å lære noe nytt og å fordype seg i noe man allerede likte godt. Når… Fortsett å lese Å være mitt eget lys (lyser i refleksjon av deg)
Pausefisk
Når man jobber på en arbeidsplass har man ofte pausetider felles. De er pusterom i arbeidsdagen, i hverdagen. Du kan slå av en prat med noen kanskje, ha sjansen til å sjekke noe på mobilen som du ikke får gjort i arbeidstiden, ta en kopp kaffe, skravle over koppen? Noen ganger er det fint, med… Fortsett å lese Pausefisk
Middag noe å si
Da Facebook var ganske nytt, var det mange som sladret om fenomenet og gjorde litt narr av for eksempel det at folk delte bilder av middagen sin. Det hadde de ingen interesse av å se! Jeg vil motsi. Det var gøy å kanskje kritisere den "moten" med å dele bilde på bilde av sin egen… Fortsett å lese Middag noe å si
«Different not less» som et problem
Rundt autisme, har Temple Grandin fortal om "different not less". At vi er annerledes, vi med autisme, men ikke er noe mindre. Jeg tenker likevel litt på det som det for meg også betyr. Det som jeg sliter litt med, nemlig at jeg kunne ønske jeg var mindre. Ikke dårligere eller mindreverdig, men mindre. Jeg… Fortsett å lese «Different not less» som et problem
