En litt filosofisk tanke, et livsspørsmål. Liv laga i grunn. Jeg tenker av og til på det tror jeg, at for eksempel på jobben min så er det ikke mange som vet hva jeg tenker og sånn, mens jeg sitter der og gjør oppgavene mine eller konverserer med de andre. Det er som om det… Fortsett å lese Å leve, inni eller utenpå?
Kategori: sosialt
Jeg alias eg
Identitet kan være vanskelig for meg. Det å føle meg som meg. Vite hvem jeg er. Hvem er jeg? Noen ganger når jeg skriver for for eksempel et litteraturtidsskrift, diktene mine, skal jeg presentere meg på noen linjer. Det kjennes vanskeligere enn å skrive poesien min! Jeg vet at flere på autismespekteret strever litt med… Fortsett å lese Jeg alias eg
Sterk i seg selv
Jeg tenker litt og funderer, rundt det andre mennesker har tenkt, sagt, skrevet. "Den sterkeste mann i verden, det er han som står mest alene." Sitat Henrik Ibsen Dette sitatet fra Ibsen, står litt sterkt i meg. Og det står og gjør litt godt når jeg kjenner meg usikker og ensom. Jeg styrker meg litt på at jeg i… Fortsett å lese Sterk i seg selv
Build a friend(ship) LISTELYKKE
Jeg har litt rare former for vennskap. Venskapene går ofte skeis etterhvert, for folk flest er ikke så glad i repriser på problemer oss i mellom, om episoden er kjip. Jeg er tålmodig, utholdende. Men kan bli alene. Jeg setter likevel pris på andre mennesker og jeg bryr meg om andre. De lever inni meg… Fortsett å lese Build a friend(ship) LISTELYKKE
Valentine-pil og bue
Hva er kjærlighet? Er det å elske, eller å bli elsket? Eller må begge deler til? Noen ganger blir jeg elsket. Av de nærmeste, av familien. De elsker meg mer enn jeg kan elske meg selv. De gjør at jeg tror på å være her i verden, også når jeg ikke får det helt til.… Fortsett å lese Valentine-pil og bue
Hva mor er
Jeg har en mamma, som jeg er skikkelig glad i. I dag er det morsdag, og jeg tenker på henne. Men jeg tenker på henne hver dag! Det er det som er fint med mødre, at jeg kan ta henne fram når jeg trenger det. Enten det er fysisk, eller i tanker og følelser. Det… Fortsett å lese Hva mor er
Friday , I’m in love?
Var det fredag igjen. Noen planlegger helg med kjæresten, samboeren, ektefellen. Jeg er singel, har alltid vært singel, sånn i realiteten, selv om jeg har innbilt meg noen bånd sånn via nett og også en evig forelskelse til mennesker jeg kanskje bare såvidt har kjent. Jeg tenker på det som er fint med en relasjon.… Fortsett å lese Friday , I’m in love?
Kjøtt og blod(ig alvor)
I dag vil jeg skrive litt om respekt. Respekt for Grandiosa kanskje, hehe, eller generelt - hva folk føler rundt mat. Bordet kan være firkantet og bordet kan bli rundt og inkluderende, om vi tar hensyn til hverandre. De fleste tar daglig valg om hva de vil spise. For noen har det spesielle vilkår, det… Fortsett å lese Kjøtt og blod(ig alvor)
Når andre sammenligner, og det egentlig er ulikt
Litt om kommunikasjon, et lite hjertesukk rett fra hverdagen, på godt og vondt. Jeg opplever noen ganger, når jeg forteller noe som handler om meg som andre ikke har opplevd eller føler likt om, sier de noe om sitt som om det er likt, også er det noe helt annet. Det er ikke mindre "viktig",… Fortsett å lese Når andre sammenligner, og det egentlig er ulikt
Å blokke, lukke ute..
En del med Asperger som meg trenger en del alenetid. En del som meg vil også veldig gjerne høre til i et sosialt fellesskap. Middelveien kan ofte være vanskelige. Jeg kan balansere meg svimmel. Noen ganger, blir sosiale relasjoner i ubalanse. De er ikke jevne, jeg kan kanskje idealisere og opphøye noen veldig og nærmest… Fortsett å lese Å blokke, lukke ute..
