Jeg er redusert. Kanskje er jeg halv. Jeg får ikke vært med på alt. Jeg holder ikke en hel dag, en hel kveld, med jobb alltid eller sosialt som folk koser seg med. Jeg er også dobbelt opp. Jeg tar mye ressurser, trenger også noe tilrettelegging. Samtidig er jeg en som kan fylle andre hull,… Fortsett å lese Halvveis med, i livets selskapeligheter
Kategori: sosialt
hvorfor blir det så vanskelig (smalltalk på si)
Ok, hun spiste knekkebrød og hadde God morgen-yoghurt til dessert. Jeg hang meg opp i dessert, sa - kaller du det det? Ja, for henne var det dessert. Hun lagde et kose-seg-ansikts-uttrykk og jeg prøvde forklare forskjellen på kanskje mer dessert-aktig yoghurtlignende produkter, men merket jeg falt ikke i god jord. Jeg var på dypt… Fortsett å lese hvorfor blir det så vanskelig (smalltalk på si)
Landingsproblemer
I uken vi nå legger bak oss, var jeg med på noe koselig sammen med andre. Da opplever jeg mange inntrykk mens jeg også fylles litt av glede og tilhørighet. Sanseinntrykk og emosjoner treffer meg, på innsida. Etterpå, kunne jeg spurt meg selv - eller en lege som var flue på veggen hvis de var… Fortsett å lese Landingsproblemer
Sikringsboks, sikringskost
Næring er nødvendig, for å være til. Det er like viktig som strøm eller bensin på bilen, for at den skal kunne gå og for at det ikke skal bli mørkt på kino, for oss mennesker. Sagt med en hau av bilder. Jeg tror jeg liker bilder. Det blir enklere å formidle følelser gjennom ordbilder,… Fortsett å lese Sikringsboks, sikringskost
Spille gitar, spille vegetar
Jeg tenker på samfunnet. Der jeg prøver å høre til. Jeg prøver å gi plass til alle slags følelser og ønsker. En del mennesker, har tatt et valg om å være vegetarianere. For de det gjelder, gjelder det for meg å vise valget deres respekt, og dermed dem som mennesker - tenker jeg. Samtidig som… Fortsett å lese Spille gitar, spille vegetar
Ulike sammen
Hei, her er jeg. Og du? Vi mennesker, er ulike selv om vi også kan ligne hverandre litt, som dråper med vann. Vi renner i det samme. Men altså - ulikhetene. De som forteller om hvem vi er til forskjell fra en annen. Helene er ikke den samme som Lise eller Ola. Hun har også… Fortsett å lese Ulike sammen
svarte baktepper foran rosa skyer (days of the future)
De siste dagene, har et brev ligget på stuebordet. Nå har jeg brettet det sammen og lagt det vekk. Men det lever, her hos meg. Inni meg og utenpå. Det er med på å gi meg rammene jeg må ha for å overleve. Selv om det kan være vondt at situasjonen - les: jeg, er… Fortsett å lese svarte baktepper foran rosa skyer (days of the future)
Lørdag, jeg lover deg (meg)
Det er singels day i dag. Kanskje kan jeg prøve å love meg å elske i alle fall meg selv, i det minste litt, sånn av og til. Også fordi kanskje du liker meg litt. Titt eller ofte. Kroppen min står foran meg. Jeg står inni den. Er den stor, er den truende? Er jeg… Fortsett å lese Lørdag, jeg lover deg (meg)
På ønskelistene finnes vi
Vi snakker om å vente på noe godt, da er det ikke å vente forgjeves. Her i livets venterom som også er i bevegelse. Mye går videre, noe står til bedre tider. Jeg setter meg ned, og tenker. Jeg har tenkt på det med å gjøre gode tanker og håp levende. Også ting som ikke… Fortsett å lese På ønskelistene finnes vi
Svelge sine kameler
Livsmestring - hva er det? Å ikke ta alt for god fisk eller å nettopp gjøre det? Godta også det litt ugreie og svelge unna noen kameler, for å kunne fokusere på det som er fint og som er viktig i livet sitt. Det har jeg litt tro på, selv om man også må gripe… Fortsett å lese Svelge sine kameler
